Twitter
Facebook
Google Plus
LinkedIn
RSS

Wat maakt een logo een goed logo?

Herkenbaarheid is één van de allerbelangrijkste aspecten van een logo, daarnaast moet een goed logo zowel beschikken over een tijdloze als een betrouwbare uitstraling. Maar in de basis geldt altijd: less is more! 

Natuurlijk moet een logo veelzijdig te gebruiken zijn. Van tevoren weet u meestal niet waar u het beeldmerk in de toekomst allemaal voor gaat gebruiken. Wij houden er tijdens het ontwerpproces rekening mee dat uw logo op meerdere vlakken kan worden ingezet, zowel voor drukwerk als online.

Less is more!

Eenvoud zorgt voor herkenbaarheid en straalt betrouwbaarheid uit. Verder is het voor een goed logo belangrijk dat deze beschikt over een tijdloze uitstraling en dat het aansluit bij uw huisstijl. Maar in de basis geldt altijd: less is more!

Houd ook rekening met het feit dat een logo niet altijd hoeft te bestaan uit een icoon dat de bedrijfsvoering vertegenwoordigd. In het logo van BMW, Audi of Mercedes staat geen auto afgebeeld, in de logo's van Nike, Adidas en Puma staan geen sportartikelen en in de logo's van Coca Cola en Pepsi staan geen flesjes of blikjes!

Specifieke eisen voor drukwerk

In tegenstelling tot alles wat u op uw beeldscherm ziet gelden er voor drukwerk specifieke eisen. Een beeldscherm werkt met het RGB kleursysteem en een drukpers middels CMYK of PMS kleuren. Daarom ontwerpen wij uw logo en overig drukwerk op basis van CMYK en het Pantone kleursysteem (PMS).

 
PMS Kleurenwaaier

Ook de schaalbaarheid van uw logo is van groot belang. Door uw logo te ontwerpen als een vector bestand is deze oneindig schaalbaar zodat uw beeldmerk zonder kwaliteitsverlies altijd haarscherp kan worden gedrukt op ieder formaat. Van visitekaartje tot spandoek!